Pár zdravých dobrot

15. července 2014 v 13:20 |  Food

Tentokrát, jsem shromáždila několik obrázků mých jídel, co jsem tak průběžně během minulého měsíce spořádala. Jde o velice jednoduché dobroty. Některé jsou vhodné k večeři, některé jako příloha nebo jako oběd či večeře. Ke dvoum jídlům níže, přidávám i recept, kdyby měl někdo chuť vyzkoušet pár zdravých jídel, které už nějaký ten pátek připravuji.



Ač to vypadá úžasně, jde o pouhý bílý jogurt s kukuřičnými cornflakes, jahodamy,
jednou třešní na ozdobu a celé je to zakápnuté zdravým datlovým sirupem.


Další dobrota je vegetariánský burger, vhodný spíš k obědu například.
Součástí je zelenina včetně červené cibule, tofu burger, který si snadno
vyrobíme rozmixováním balení uzeného tofu s vejcem, solí a trochou sojovky,
podle libosti přidáme strouhanku a zasucha na pánvi opékáme, doděláváme
nejlépe na grilu a servírujeme s chilly majonézou v celozrnné bulce.

Cizrna (v tomto případě fazole, cizrnu jsem neměla) na paprice - viz recept.

Salát z řapíkatého celeru se zakysanou smetanou a sušenými rajčaty - viz recept



Cizrna na paprice



Jde o poměrně rychlý a jednoduchý recept. Pokrm chutná stejně jako klasické kuře na paprice (až na to kuře). Je výživný a chutný, připravit lze i ve veganské formě, kdy zaměníme klasickou smetanu na vaření za smetanu sojovou. Cizrnu můžete koupit úplně syrovou a doma si jí namočit a uvařit, to už není tak rychlý proces nebo si jí můžete koupit už hotovou v konzervě, což obvykle dělám já, protože jsem líná a jídlo chci mít teď hned. Když jsem posledně jídlo vařila, nesehnala jsem v blízkém okolí cizrnu a tak jsem použila bílé fazole z konzervy, poslouží stejně dobře a na skus jsou měkčí.


Co budeme potřebovat:

  • Jednu velkou cibuli (nebo dvě malé)
  • Lžičku olivového oleje
  • Sypkou sladkou papriku
  • Balení cizrny (které si na pár hodin namočíme) nebo dvě až tři konzervy již hotové cizrny
  • Kelímek 12% sladké smetany na vaření
  • Již hotový zeleninový vývar nebo kvalitní zeleninový bujon (hádejte, co používám já)
  • Dva až tři větší pórky, je na vás kolik ho tam budete chtít
  • Sůl pepř
  • Jestli bude potřeba trochu hladké mouky na zahuštění (já ji většinou potřebuji)

Postup:


Cibuli si nakrájíme, je více méně jedno jestli nadrobno nebo nahrubo. Osmahneme ji na olivovém oleji dozlatova, přisypeme papriku, já obvykle dávám cca 4 - 5 čajových lžiček, tu také osmahneme ale jen krátce, mohla by zhořknout. Potom záleží, jestli použijeme cizrnu vařenou nebo z konzervy, jestliže z konzervy (mimochodem vám poslouží stejně dobře), vlijeme vodu ze všech tří konzerv na cibulku a papriku (bez cizrny), promícháme a počkáme, až se voda začne vařit, poté přidáme cizrnu pouze z jedné konzervy a přilijeme 100 ml vody (nebo zeleninového vývaru, jestli ho máte hotový k dispozici). Necháme chvíli směs povařit a rozmixujeme tyčovým mixérem, tato směs by měla posloužit jako náhrada jíšky. Do "kaše" přidáme cizrnu ze zbylých dvou konzerv, já většinou ještě přiliji vodu, ale záleží na tom, jak moc je směs hustá. V případě, že jste se rozhodli pro variantu bujónu jako já, teď právě přichází ten správný čas, k cizrně ho přihodíme (já používám takový ten želatinový ve vaničce, je bez glutamátu), necháme ho rozpustit a když se všechno v kotlíku pěkně vaří, vmícháme postupně kelímek smetany, když máme dojem, že je omáčka příliš řídká, zakvedláme do kelímku ještě tak lžíci a půl hladké mouky. Pórek očistíme a našikmo nakrájíme, vhodíme do hrnce (pamatujte, že pórek se nekonzumuje celý, zelenou část cca do půlky odkrojte). Vařte, dokud pórek nezměkne, dle chuti osolte a podávejte. Bon appetit!



Salát z řapíkatého celeru, zakysané smetany a sušených rajčat


Salát poslouží jako zdravá večeře nebo jako příloha k nějaké bílkovině, například k sojovému masu nebo osmahnutému seitanu. Já si do salátu naposledy přidala ještě artyčoky z konzervy a chutnalo to dobře, ale je to trošku dražší varianta. V případě že jíte maso, můžete do salátku přidat ančovičky nakrájené nadrobno, salát osolí a dochutí.


Co budeme potřebovat:

  • Řapíkatý celer - svazek
  • Sušená rajčata - 100g
  • Kapari
  • Kelímek nízkotučné zakysané smetany
  • Sůl, pepř

Postup:


Řapíkatý celer očistíme a nakrájíme na malé kousky, uvaříme ho ve vroucí osolené vodě, trvá to asi tak pět minut, podle toho jestli chcete, aby křupal nebo ne. Sušená rajčata pokrájíme nadrobno, smícháme se slitým celerem, přidáme kapari podle chuti, osolíme, opepříme a přimícháme smetanu. Můžeme přidat například pečenou kapii, nakládané cibulky nebo již zmiňované artyčoky. Záleží jen na vaší fantazii...;)




 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Baru Baru | Web | 15. července 2014 v 15:48 | Reagovat

mňám, vypadá to krásně :))

2 annox annox | Web | 15. července 2014 v 15:56 | Reagovat

Tak nějak jsem si vzpomněl, proč jsem přestal chodit na foto blogy, kam lidé postují obrázky jídla :D Mám právě neskutečnou chuť jít do ledničky a sežrat co mi padne pod ruku :D Každopádně skvěle fotíš, i to jídlo přestává být na tvých fotkách "jen" jídlo :D

3 Eva H. Eva H. | 15. července 2014 v 21:34 | Reagovat

Jeee, děkuju moc :) ale to je asi spis zásluha Photoshopu :) ale díky <3

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama