Fitness

Restart - fit do plavek!

4. června 2015 v 17:42
Vypadá to, že s tímhle tématem přicházím poněkud pozdě, vzhledem k tomu, že léto už je opravdu za dveřmi. Ale ne každý se chystá na dovolenou v létě. Tenhle rok, se snad vydáme do teplých krajin až po Vánocích. Na druhou stranu bych se šla ráda vykoupat i v Čechách, což znamená, že nejsem zrovna nadšená z mojí nynější kondice. Respektive začínám panikařit.

Takže co teď. Měla bych hned teď vyběhnout z bytu a vrátit se až tak za hodinu pořádně zpocená a udýchaná. Ale to ne, to by mi totiž moc dlouho nevydrželo. To je totiž tak, když člověk na pár týdnů přeruší svoje sportovní aktivity kvůli škole, lépe řečeno kvůli zkouškovému a najednou je to půl roku co byl naposledy ve fitku. Znáte to, když se byť na dva týdny, přeruší "sportovní řetězec", těžko se na něj navazuje. Stačí abyste onemocněli nebo vám nebylo dobře a nebo jste byli prostě unavení. Člověk si výmluvu vždycky najde. A nejhorší je, když se podíváte na svoje staré fotky. V té době jsem si říkala jak jsem tlustá, a že mám špek tady a tady a co bych za to teď dala. Takže je čas na restart a znovu navázat na onen sportovní řetězec.

Tvrdá dřina po svátcích

6. ledna 2015 v 23:05
Cukrárna Sweet Secret of Raw

Poslední dobou je toho na mě nějak moc. Svátky byly skvělé, opravdu jsem si je užila a proběhlo i několik hodin sportu formou lyžování a následného zvedání půllitrů. Lhala bych, kdybych tvrdila, že se to na mě nijak nepodepsalo. Po příjezdu z hor, jsem jen nerada lezla na váhu a mé obavy se splnily.

Snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře

26. března 2014 v 15:27

Když se snažíte řešit jak vypadáte, jakou máte váhu a tvary, není důležitý jen častý pohyb, ale primárně strava. Strava je 80% úspěchu když chcete zhubnout - a to si musíte pamatovat. Když budete dřít denně v posilovně a jíst hamburgery, těžko se zbavíte tuku. Druhá věc je, že tuto změnu, musí člověk přijmout jako celkovou změnu životního stylu, nemělo by jít o přechodné období abyste se do léta zbavili pár kil, když pak v režimu polevíte, nebo se vrátíte k vaší původní stravě, kila půjdou zase nahoru a tentokrát i s úrokem. Takže jestli se rozhodnete na sobě pracovat, tak jako já, musí to být se vším všudy a na pořád.

Připravte se, že se setkáte se spoustou negativních reakcí, typu: "Co blbneš?", "Nepřeháníš to trochu?", "Ty nepiješ? To už s tebou není zábava!" apod. A když už jsem to nakousla, ideální je zříct se alkoholu a nemyslete si, že to pro mě není obtížné, je to asi jediná věc co mi dělá problém... Vždycky jsem bývala party girl a alkohol jsem každý víkend chlemtala po hektolitrech. Nejraději jsem měla shoty Jeegera s Redbullem, nebo třeba Morgana s Colou (asi jako všichni) a všechno jsem to pěkně spláchla pěti, šesti pivy, nebo třeba jednou či dvěma lahvemi červeného vína (byla jsem pěkný prase jak na to koukám :D). No a teď teda minimálně tvrdý alkohol neexistuje! Na něj prostě musíte zapomenout a jestli se bez toho alkoholu neobejdete úplně, můžete si dát tři skleničky vína týdně. Nejsem svatá, takže to občas také poruším a místo tří skleniček jich vypiju pět nebo šest a asi se nic nestane když se vám to stane jednou za dva měsíce, ale každý týden to nedoporučuju.

Další věc je, že se budete muset naučit večer nejíst žádné sacharidy - tím nemyslím jen sladké, ale také žádné přílohy, luštěniny a také ne těstoviny ani pizzu (!). Než si zvyknete, potrvá to tak týden, možná dva (já trpěla jako zvíře). Základem je pět až šest jídel denně - snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře (druhá večeře). Sacharidy můžete jen dopoledne, takže to obědem končí. Zní to děsně, ale člověk si zvykne a pak už to jde samo. Důležité je hodně pít, obzvlášť pak při tréninku. Dovolená je voda a neslazený čaj, jestli milujete kávu nejlepší je pít ji černou a bez cukru, jestli se bez mléka neobejdete, dejte si dvakrát týdně opravdu dobré latté. No a sportujte, sportujte, sportujte - teoreticky by mělo stačit 3x týdně, mě to opravdu baví, takže trénuji 4-5x týdně, podle toho jak to stíhám. Takže směle do toho!

Tady je na ukázku pár jídel, které jsem si minulý týden připravila, zastoupené jsou tu 4 chody, k odpolední svačině si obvykle dávám nízkotučný kefír, tvaroh, nebo cottage...

Snídaně: Bílý jogurt, banán, cereální polštářky bez náplně


Snídaně: Bílý jogurt, jahody, cereální lupínky, hoblinky tmavé čokolády


Svačina: Banánový koktejl - banán, sojové mléko


Svačina: Jahodový koktejl - jahody, sojové mléko


Oběd: Libová šunka, batátové pyré, brokolicová pěna


Oběd: Tuňák, avokádové guacamole, kneckebroty


Večeře: Hovězí plátek s listovým špenátem


Večeře: Vaječné cupcakes se špenátem a balkánským sýrem

Nejhezčí sportovní zážitek

5. února 2014 v 15:45


Nevím jak vy, ale já totálně zbožňuji běhání. Samozřejmě je potřeba dělat všechno s mírou, takže vlastně než běhání, mám raději chůzi, takovou rychlejší chůzi s občasným poklusem . Běhání, je jeden z nejlepších způsobů jak spálit nějaké ty tuky. Upřímně, raději běhám ve fitku na pásu než na čerstvém vzduchu, není to sice ta zdravější varianta, ale k běhání venku, se bohužel zatím nedonutím. Jediné kde jsem na vzduchu běhala jak o život, bylo minulý rok v Itálii. Přítele jsem nechala doma a s mámou jsme vyrazily v půlce května (tedy mimo sezonu, dokonce jsme snad byly první výprava) do Bibione a vzhledem k tomu, že v tuhle dobu tam nejsou zrovna tropy, spíš tak příjemně a občas zataženo, každý den jsem zhruba na půl hodinky běhala po pláži a dýchala mořský vzduch. Byl to zatím můj nekrásnější sportovní zážitek. Bohužel jsme se zdržely pouze sedm dní, tak si to snad ještě zopakuji. Tak by mě zajímalo, jaký byl ten Váš nejhezčí sportovní zážitek. Sportujete rádi a pravidelně? Tak se tu zatím mějte, já se du proběhnout...;)
 
 

Reklama